Een horrorfilm verkopen doe je zo.

Chatroulette is natuurlijk een ideaal en uiterst dankbaar medium voor guerilla acties en virals – niet weten wie je tegenkomt als je op het knopje ‘next’ klikt, daar moet wat mee te doen zijn. In Nederland deed Mischa Schreuder van SSSS-Orchestra het al met, pardon vóór de Condomerie en niet onsuccesvol. Uit de US dit keer nog zo’n fijne. Een viral voor de nieuwe film ‘The Last Excorcism” (prachtige site ook, trouwens – heerlijk Amerikaans). Maar terug naar de viral: wát een geweldig mediumgebruik, zeker indachtig de doelgroep, het tijdstip waarop ze Chatroulette aanzetten (’s nachts, natuurlijk) en het wezenloos goed gebruikmaken van ‘de angel’ van een horrorfilm: het onverwachte, het schrikeffect. De casting: ook perfect. Het meisje acteert genadeloos – om van de special effects nog maar te zwijgen (vooral op het eind van het filmpje, met de geknakte nek). Benieuwd hoeveel tere puberzielen nachten niet meer geslapen hebben. En jammer dat we in dit geval niet hoger mogen gaan dan… 13. Purple Cows Level: een welverdiende 13.