Er mooi op.

1890.png

Over een gebrek aan belangstelling heb ik dit jaar niet te klagen gehad – en we sluiten het jaar wat dat betreft publicitair passend af. In de laatste Emerce een interview met mij in Rebecca Rijnders’ Lunchrubriek . Ook on-line te lezen- en wel hier. Gek genoeg heeft de eindredactie besloten het woord ‘innemend’ dat origineel bij ‘authentieke persoonlijkheid’ stond te schrappen – je vraagt je dan toch af of de eindredacteur of de redacteur zelf daar het beste over kan beslissen ☺ Ook apart: hoewel ik een Web 2.0 evangelist ben en persoonlijk de uitvinding van het internet vind concurreren met die van het wiel, meent Emerce dat de bottom line van mijn verhaal is dat ‘internet niet de reddende Engel is’. Kan waarschijnlijk liggen aan het grote aantal ervaringen dat ik dit jaar had met de opvolging van externe communicatie door interne medewerkers. Ofwel: hoe Halfords en Het Postkantoor miljoenen per jaar uitgeven aan merkbouw, en dat in 3 zinnen door een met zijn verkeerde been uit bed gestapte medewerker achter de balie of de kassa door de plee gespoeld wordt. Toch maar eens dat al lang aan Sprout’s Rutger Betlem beloofde artikel over schrijven – mooi klusje voor volgend jaar.