Grof geschut

Als Apple-fan van het eerste uur, geek en I-Phone liefhebber, doet met name deze mij pijn. Maar het moet gezegd: het idee achter de campagne van Blendtec overstijgt alles. Ik bewonder ze al jaren. Picture this: je bent fabrikant van een nieuw merk blender. Er zijn er al honderden op de markt, van dure designdingen tot goedkope Chinese rommel. Tijd om te gaan introduceren. Maar… je hebt geen geld om te kunnen concurreren met de grote marketingbudgetten van A-merken, en wilt ook niet eindigen tussen de Aziatische troep bij de Blokker. Wat doe je dan? Juist – je laat op opvallende wijze zien wat je product nu eigenlijk zo goed kan (demonstraties zijn natuurlijk een beproefde, maar in dit soort gevallen onovertroffen methode), en gebruikt daarvoor het internet. Lekker goedkoop. Het hilarisch niveau van je campagne zorgt vanzelf voor een hoog doorstuurgehalte, een gigantische fanbase in korte tijd en verkopen die door het plafond gaan. Dat zo’n campagne een blijvertje is en telkens actueel ingevuld kan worden, bewijst deze: briljant! Purple Cow Level: een 10.