Je kan er ook weleens naast zitten, natuurlijk.

Vergissen is menselijk. Dat ronduit toegeven, niet altijd even makkelijk. Maar: vooruit. Ze hebben het meer dan verdiend, de jongens van New Message. Een Leeuw in Cannes winnen, is namelijk niet niks. Acht jaar geleden had ik het niet durven voorspellen – integendeel, zelfs. In het jaar des Heren 2001, ik was net mijn eerste eigen bureau Dynamo Amsterdam begonnen, kwamen ze binnenlopen. De heren van wat later ‘New Message‘ zou gaan worden. 4 Leidse corpsballen -er kan één Delftenaar tussen gezeten hebben- die doodleuk kwamen vertellen dat ze de reclame in wilden – en dat terwijl er drie rechten hadden gedaan en er één ingenieur tussen zat. Vooropleiding marketing of creativiteit: nul. Of wij ze het vak wilden leren?” Nou zag ik dat niet zitten, en echt tijd hadden we er ook niet voor. Nee, dus. Waarop de heren doodleuk een pand betrokken in Amsterdam Zuid, en gewoon begonnen. Uiteindelijk hebben we ook nog even samen in dat pand gebivakkeerd, waar één van hen, Willem, later zelfs ook nog een bedrijf begon in tv-formats, samen met Beau van Erven Doorens. Daar wonnen ze vorig jaar al een Gouden Roos mee in Montreux, en dan was het dit jaar dus prijs in Cannes, voor de -toegegeven- wel erg sterke introductiecampagne voor een nieuw Tv-programma. Jongens: proficiat! Heel terecht. Purple Cow level: een 9.