Nou vooruit. Voor deze éne keer dan.

De komende maand ben ik waarschijnlijk één van de meest eenzame en onbegrepen mannen van Nederland: het WK Voetbal staat immers voor de deur. Persoonlijk heb ik -eerlijk gezegd- niet zo veel met ‘dat’ voetbal. Ik weet dat Wesley Sneijder gaat trouwen, maar dat komt meer door Yolanthe dan door hem, dat ik dat weet. En uiteraard kreeg ik ook wel mee dat Louis naast de Champions League greep en dat FC Twente in een nek-aan-nek-race uiteindelijk de kampioensschaal voor de Ajacieden weggritsten – maar dat ligt weer meer aan mijn informatieverslaving en daaraan gekoppelde Hyves-, Facebook- en Twitter accounts dan aan mijn sportieve interesse. Met WK- en voetbalinhakers heb ik zo nodig nog minder. Maar ik moet dit keer toch een uitzondering maken op die regel – vanuit vakmatig perspectief dan. De ‘Dutch Dress‘ actie van Bavaria is natuurlijk geniaal. Enerzijds door het superslimme inzicht om eens iets met vrouwen te doen, in plaats van mannen. Hulde! Strategisch en creatief een meesterzet. Maar daar houdt het dan niet mee op. Nee, er wordt ook nog een WK-gadget verzonnen waarvan er inmiddels zo begreep ik al een kleine 200.000 van de deur uit zijn. Ook geslaagd, dus. En hield het daar dan maar mee op, maar niks hoor. De heren creatieven (of waren het dames?) wisten ook nog een guerillastunt te verzinnen en uitgevoerd te krijgen die wat mij betreft zó de geschiedenisboekjes in kan. Of op z’n minst het WK Guerillamarketing dient te winnen. 3 x op rij scoren, dus. En daarmee Nederland in elk geval weer op de kaart zetten en in de kijker spelen. Hopen dat onze jongens in het veld het ook zo goed gaan doen. Purple Cows Level: een 13 (for luck).