Op leven en dood.

Afgelopen dinsdag gaf ik een lezing voor de Media Werk Groep, over inspiratie. Mijn thema: mensen komen pas echt tot bijzondere daden, stijgen pas echt boven zichzelf uit, als ze een klein beetje stuk moeten gaan. Er zat ook een gedeelte in de presentatie over wat mij inspireert. Toen ik net wat op Twitter zat te struinen, zag ik (met dank aan @sales4foverer) dat ik eigenlijk een belangrijke inspiratiebron vergeten was: de harde werkelijkheid. De rauwe realiteit. Ik schreef al eerder over een indrukwekkende TV-commercial van TAC, maar nu hebben ze een prachtige compilatie gemaakt van een paar jaar harde werkelijkheid in een aantal zeer schokkende commercials. In die paar jaar is het aantal alcoholdoden in het verkeer met iets meer dan de helft gedaald, dus mensen: niet meer zeuren dat confronteren niet werkt. Ik heb net even met ingehouden adem zitten kijken, met name ook nog naar de losse TVC’s aan de rechterkant. Dat is nog iets anders dan de ‘Bob’-campagne. Ik wens jullie allemaal veel inspiratie de komende tijd. En veel Kerstborrels en Nieuwjaarsrecepties. Doe als ik, rij voorzichtig.