“Pats-boem” – recht tussen de ogen.

Een doelgroep van 64.000 vrouwen nu eens niet bereiken op de ‘traditionele’ Postbus 51-achtige manier (9 van de 10 keer een schip in de nacht), maar hen op een perfect moment met een perfecte boodschap een spiegel voorhouden, daarin zijn  Saatchi/Leo Burnett wat mij betreft verbluffend goed geslaagd. Met hun ‘MySecretCosmetics‘-guerillacampagne gericht op vrouwen die het slachtoffer zijn (en vaak blijven) van huiselijk geweld. Da’s nou typisch zo’n idee dat ik graag gemaakt had willen hebben. Strategisch erg slim ook, de publiciteit zoeken door middel van een sterke, zelfbewuste ‘zakenvrouw’ en het aanbieden van een ‘oplossing’ via een webshop (“ja, héél discreet, natuurlijk…”). Google laat zien dat het initiële persbericht goed opgepikt werd door de diverse vrouwen-, mode- en andere ‘lekker-kletsen-over-lipstick-en-handtasjes’-blogs en Yvonne de Boer (“…en als ondernemer kan ik daar wel wat mee…” – goed geschreven script) had zelfs een 123-profiel. Knap werk. En dat voor maar 35.000 euro. Meestal is Postbus 51 dat al kwijt aan twee commercials op één dag. Purple Cows Level: een hele dikke 11.