Tranen van het lachen.

Het is natuurlijk om te huilen dat in België één op de drie facturen te laat betaald wordt, maar één van de drie goeie reclamebureau’s in Belgie heeft er in elk geval een positieve draai aan gegeven. Een herinnering die bij te late betaling vanzelf gaat huilen als-ie weer terzijde wordt gelegd. Prachtig en relevant idee voor een merk dat zich hard maakt voor de freelancers waarvoor ze wil bemiddelen, gebruik makend van een probleem waar hun hele doelgroep (zowel aan de vraag- als aan de aanbodzijde, beiden op hun eigen manier) mee te maken heeft. Los van het feit dat dit nu eens echt een typisch voorbeeld is van een ‘Purple Cow’ (nog veel meer dan ‘alleen’ guerillamarketing), moet ik zeggen dat de site zelf ook goed en knap in elkaar zit – precies waar de freelancer van nu op zit te wachten, me dunkt. Het bureau lacht zich natuurlijk ook rot, met zoveel publiciteit tegen zulke geringe kosten vinden ze het vast niet zo erg om zelf ook nog even op hun centjes te wachten. Purple Cows Level: een 13. (Allez!)