Vooruit dan maar.

Een bekende ijzeren wet in reclameland zegt dat je een slecht idee wel kunt ‘pimpen’ in de uitvoering en de executie, maar dat het idee er nooit beter op wordt. Omgekeerd geldt dat een goed idee dat slecht is uitgevoerd áltijd een goed idee blijft. Vandaag hebben we een voorbeeld van zo’n laatste geval te pakken. De advertentie van Hublot namelijk, ziet er natuurlijk niet uit. Schandalig lelijk, verkracht door allerlei onnodige huisstijlregels en -handboeken waarschijnlijk, die ze nou nét deze ene keer even hadden moeten loslaten. Maar sterk blijft-ie, de inhaker op de overval op Bernie Ecclestone. Wat ‘m dan wel weer extra grappig maakt, is dat het een initiatief van Bernie zélf schijnt te zijn. Best stoer: in elkaar gebeukt worden door een paar straatrovers, 240.000 euro letterlijk lichter gemaakt worden aan sieraden (waaronder je Hublot) én dan met je foto naar het merk toestappen en zo’n advertentie voorstellen. Zal-ie ook best voor gevangen hebben, maar dat heb je nu eenmaal met succesvolle mensen. En dat succes begint vaak met een neus voor marketing en publiciteit. Purple Cows level: een 10+.